یا بقیه الله
 
امام زمان (عج)


پروردگارا ! من در صبح همین روزم و تمامی ایامی که در آن زندگانی کنم با او تجدید می کنم عهد خود و عقد بیعت او را که برگردن من است که هرگز از این عهد و بیعت بر نگردم و تا ابد بر آن ثابت قدم باشم.

پروردگارا !
مرا از انصار و یاران آن بزرگوار قرار ده و از آنان که از او دفاع می کنند و از پی انجام مقاصدش می شتابند و اوامرش را امتثال و از وی حمایت کرده و بجانب اراده اش مشتاقانه سبقت می کنند و در حضور حضرتش به درجه ی رفیع شهادت می رسند مرا از آنان مقّرر فرما .

پروردگارا ! اگر میان من و او موت که بر تمام بندگانت قضای حتمی قرار داده ای جدایی افکند پس مرا از قبر بر انگیز در حالی کفنم را را ازار خود کرده و شمشیرم را از نیام برکشیده و لبیک گویان دعوتش را که بر تمام مردم شهر و دیار عالم لازم الاجابه است اجابت کنم.
 
ما منتظر نظر های شما هستیم و از نظر های شما در بهتر شدن وبلاگ
 
لطفا سری به کلیپ های منتخب هم بزنید ممنون میشم در گوشه سمت
 
چپ وبلاگ پایین پیوند ها
 

 



برچسب‌ها: اللهم عجل لوليك الفرج
نوشته شده در تاريخ جمعه هجدهم دی ۱۳۹۴ توسط یا ابا صالح

پیاده روی اربعین 



برچسب‌ها: پیاده روی اربعین
نوشته شده در تاريخ یکشنبه بیست و هفتم اسفند ۱۳۹۶ توسط یا ابا صالح

 


نوشته شده در تاريخ یکشنبه بیست و هفتم اسفند ۱۳۹۶ توسط یا ابا صالح

تصویرسازی زیبای استقبال امام حسین (ع) از شهید محسن حججی در لحظه شهادت+ عکسبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در حین درگیری مدافعان حرم اهل بیت در سوریه با گروه تروریستی داعش، این گروه تکفیری مدعی شد که یک رزمنده ایرانی را در مرز عراق و سوریه به اسارت گرفته و روز بعد از این ادعا وی را به شهادت رساند و تصاویری جانسور از پیکر بی سر این مدافع حرم را منتشر کرد.

نحوه شهادت محسن حججی این شهید والامقام در فضای مجازی و در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده ای داشت به خصوص آنکه در زمان ادعای اسارت وی از سوی داعش عکسی از شهید حججی در چنگال داعش منتشر شد اما نگاه پرصلابت و مقتدرانه این شهید در زمان اسارتش تحسین همگان را برانگیخت.

بسیاری از واکنش‌های کاربران به نحوه شهادت شهید حججی و انتشار عکس پیکر بدون سر وی از ارادت این مدافع حرم به امام حسین (ع) و خاندان ایشان اشاره داشت ، عده ای با انتشار پست‌های گوناگون نوشتند: "عاشقان را سر شوریده به پیکر عجب است".

در میان تصاویر متعددی که از این شهید منتشر شده است یک تصویرسازی زیبا از حسن روح الامین به چشم می خورد، تصویرسازی که نشان می‌‌دهد حضرت اباعبدالله در زمان شهادت به استقبال این شهید آمده است.

این تصویر سازی زیبا را در ادامه ببنید.

تصویرسازی زیبای استقبال امام حسین (ع) از شهید محسن حججی در لحظه شهادت+ عکس



برچسب‌ها: تصویرسازی زیبا از شهادت شهید مدافع حرم محسن حججی, محسن حججی
نوشته شده در تاريخ پنجشنبه بیست و ششم مرداد ۱۳۹۶ توسط یا ابا صالح

عکس شماره ی 1

عکس شماره ی 2

عکس شماره ی 3

عکس شماره ی 4

عکس شماره ی 5

 



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دوشنبه بیست و پنجم بهمن ۱۳۹۵ توسط یا ابا صالح

برای بازدید کنندگان عزادار مقداری مرثیه محیا کردم تا در این ایام گوش کنند

1 . روضه (کریمی)

دانلود

2 . زهرا مرو تو را به جان حیدر (سیب سرخی)

دانلود

3 . سخت بیام زیارت (مقدم)

دانلود

4. نگاهم کن (سیب سرخی)

دانلود

5 . یا ساقیا (سیب سرخی)

دانلود

6. ای پدر بنشینو با من قصه ی یاور بگو (بنی فاطمه)

دانلود

7 . روضه (طاهری)

دانلود

8 . خیره به ساعت روی دیوارم (مقدم)

دانلود

9 . ای جانو تنم عاشقی که دلخونه منم (عباسی)

دانلود

10 . جا داره منم بیا یک و دوزی حرم (مقدم)

دانلود

11 . عشق یعنی (سیب سرخی)

دانلود

 



برچسب‌ها: مرثیه فاطمیه, مرثیه, نوحه, حضرت زهرا
نوشته شده در تاريخ یکشنبه بیست و چهارم بهمن ۱۳۹۵ توسط یا ابا صالح

 مقدمه :

بدون ترديد پوشش اسلامي براي زنان، از ضروريات دين مقدس اسلام است، چنان که آيات متعددي از قرآن بر اين مطلب دلالت دارند.1 از طرفي مسأله حجاب يکي از جنجالي‏ترين مسائل دنياي ديروز و امروز است، به ويژه طرفداران اعلاميّه حقوق بشر، که با عنوان کردن «تساوي حقوق زن و مرد»، پوشش را براي زن دست و پاگير دانسته، و آن را برخلاف آزادي قلمداد و به عنوان حمايت از حقوق زن، مطرح مي‏نمايند، اين مسأله را بسيار حسّاس نموده است، در صورتي که پوشش اسلامي را بايد در مجموع ابعادش مورد تجزيه و تحليل قرار داد، که با توجّه به مجموع، به نفع زن و جامعه است، و نه تنها دست و پا گير نيست و تضادي با آزادي ندارد، بلکه زنان در عين حفظ پوشش اسلامي، مي‏توانند برترين فعاليّت‏هاي اجتماعي را داشته باشند، و در چارچوب آزادي‏هاي صحيح و مقبول، از حق آزادي خود بهره‏مند گردند، زيرا حجاب در اسلام به معناي پرده نشيني نيست، بلکه به معناي پوششي معقول براي جلوگيري از فساد، و حفظ کرامت زن است، و ما امروز در جمهوري اسلامي ايران مي‏بينيم که زنان در همه صحنه‏ها و عرصه‏ها، از مجلس قانون‏گذاري گرفته تا آموزش و پرورش و بيمارستان‏ها و ادارات، مي‏توانند در چهارچوب حفظ پوشش اسلامي، به کار و تلاش بپردازند، بي آن‏که حجاب اسلامي براي تلاش‏هاي آنان، مشکلي ايجاد کند، و حقّ آزادي صحيح آنها را تضييع نمايد.

 حجاب در اسلام از يک مسأله کلّي‏تر و اساسي‏تري ريشه مي‏گيرد، و آن اين است که اسلام مي‏خواهد انواع التذاذهاي جنسي، چه بصري و لمسي و چه نوع ديگر به محيط خانوادگي و در کادر ازدواج قانوني، اختصاص يابد، اجتماع منحصرا براي کار و فعّاليت باشد، برخلاف سيستم غربي عصر حاضر، که کار و فعّاليت را با لذّت‏جويي‏هاي جنسي به هم مي‏آميزد، اسلام مي‏خواهد اين دو محيط را کاملاً از يکديگر تفکيک کند».3
علاّمه اقبال لاهوري در اشعار نغز خود در اين رابطه، چنين مي‏سرايد:
بايد اين اقوام را تنقيد غرب شرق را از خود برد تقليد غرب
ني زرقص دختران بي‏حجاب قوت مغرب نه از چنگ و رباب
ني زعريان ساق و ني از قطع موست ني زسحر ساحران لاله روست
از همين آتش چراغش روشن است قوّت افرنگ از علم و فن است
مغز مي‏بايد نه ملبوس فرنگ علم و فن را اي جوان شوخ و شنگ

برای دیدن کامل مطلب به ادامه ی مطلب مراجعه کنید

ادامه مطلب



برچسب‌ها: عفاف و حجاب از ديدگاه حضرت فاطمه زهرا, س, حجاب, عفاف

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یکشنبه بیست و چهارم بهمن ۱۳۹۵ توسط یا ابا صالح

ارزش شناخت فاطمه علیها السلام

1 . امام صادق علیه السلام می فرمایند:

«... فمن عرف فاطمة حق معرفتها فقد ادرک لیلة القدر; (1) هر کس به شناخت حقیقی فاطمه علیها السلام دست یابد، بی گمان شب قدر را درک کرده است .»

آثار محبت به فاطمه علیها السلام

2 . پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند:

«من احب فاطمة ابنتی فهو فی الجنة معی ومن ابغضها فهو فی النار; (2) هر کس فاطمه علیها السلام دخترم را دوست بدارد، در بهشت با من است، و هر کس با او دشمنی ورزد، در آتش [دوزخ] است .»

اطاعت از فاطمه علیها السلام

3 . امام باقر علیه السلام می فرمایند:

«... ولقد کانت - علیها السلام - مفروضة الطاعة علی جمیع من خلق الله من الجن والانس والطیر والوحش والانبیاء والملائکة ... ; (3) اطاعت از فاطمه علیها السلام بر تمامی آفریدگان خدا از جن و آدمیان و پرندگان و وحوش و پیامبران و فرشتگان واجب است .»

دستورهای فاطمه علیها السلام

4 . پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند:

«... یا علی انفذ لما امرتک به فاطمة فقد امرتها باشیاء امر بها جبرئیل علیه السلام ... ; (4) ای علی! آنچه را فاطمه علیها السلام بدان امر می کند، انجام ده; زیرا من چیزهایی را به او امر کرده ام که جبرئیل علیه السلام به آنها امر کرده است .»

خلقت فاطمه علیها السلام

5 . پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند:

«ان فاطمة خلقت حوریة فی صورة انسیة ... ; (5) بی شک فاطمه علیها السلام حوریه ای است که به صورت انسان آفریده شده است .»



برچسب‌ها: چهل حدیث درباره حضرت زهرا علیها السلام, حدیث, چهل حدیث, حضرت زهرا

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه بیست و سوم بهمن ۱۳۹۵ توسط یا ابا صالح

سر در گم سرّ سحرم مادر گل ها

دل مردۀ اسرار درم مادر گل ها
ای محور درد همه ی عالم وآدم
ای هالۀ احساس
وکرم مادر گل ها

هم اسوۀ مهر و مدد و گوهر علمی
هم سورۀ طاهای حرم مادر گل ها

علامه دهری وسراسر همه عدلی
ای حامی و امدادگرم مادر گل ها

در معرکه گل کرده همی آه کلامی
گاهی سر و گاهی کمرم مادر گل ها

ای ماه دل آرای علی در دم مرگم
دل گرم طلوعی دگرم مادر گل ها

شهادت حضرت  فاطمه زهرا(س) را به تمامی مسلمانان تسلیت میگویم



برچسب‌ها: شهادت حضرت فاطمه زهرا, س, را به تمامی مسلمانان تسلیت میگویم
نوشته شده در تاريخ جمعه بیست و دوم بهمن ۱۳۹۵ توسط یا ابا صالح

مقدمه

فاطمه (علیها السلام) در نزد مسلمانان برترین و والامقام ترین بانوی جهان در تمام قرون و اعصار می‌باشد. این عقیده بر گرفته از مضامین احادیث نبوی است. این طایفه از احادیث، اگر چه از لحاظ لفظی دارای تفاوت هستند، اما دارای مضمونی واحد می‌باشند. در یکی از این گفتارها (که البته مورد اتفاق مسلمانان، اعم از شیعه و سنی است)، رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) می‌فرمایند: "فاطمه سرور زنان جهانیان است". اگر چه بنابر نص آیه شریفه قرآن، حضرت مریم برگزیده زنان جهانیان معرفی گردیده و در نزد مسلمانان دارای مقامی بلند و عفت و پاکدامنی مثال‌زدنی می‌باشد و از زنان برتر جهان معرفی گشته است، اما او برگزیده‌ی زنان عصر خویش بوده است. ولی علو مقام حضرت زهرا (علیها السلام) تنها محدود به عصر حیات آن بزرگوار نمی‌باشد و در تمامی اعصار جریان دارد. لذا است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در کلامی دیگر صراحتاً فاطمه (علیها السلام) را سرور زنان اولین و آخرین ذکر می‌نمایند. اما نکته‌ای دیگر نیز در این دو حدیث نبوی و احادیث مشابه دریافت می‌شود و آن اینست که اگر فاطمه (علیها السلام) برترین بانوی جهانیان است و در بین زنان از هر جهت، کسی دارای مقامی والاتر از او نیست، پس شناخت سراسر زندگانی و تمامی لحظات حیات او، از ارزش فوق العاده برخوردار می‌باشد. چرا که آدمی با دقت و تأمل در آن می‌تواند به عالیترین رتبه‌های روحانی نائل گردد. از سوی دیگر با مراجعه به قرآن کریم درمی‌یابیم که آیات متعددی در بیان شأن و مقام حضرتش نازل گردیده است که از آن جمله می‌توان به آیه‌ی تطهیر، آیه مباهله، آیات آغازین سوره دهر، سوره کوثر، آیه اعطای حق ذی القربی و... اشاره نمود که خود تأکیدی بر مقام عمیق آن حضرت در نزد خداوند است. این آیات با تکیه بر توفیق الهی، در مقالات دیگر مورد بررسی قرار خواهد گرفت. ما در این قسمت به طور مختصر و با رعایت اختصار، به مطالعه شخصیت و زندگانی آن بزرگوار خواهیم پرداخت.

برای دیدن بقیه مطلب به ادامه مطلب مراجعه کنید

ادمه مطلب



برچسب‌ها: زندگینامه حضرت فاطمه زهرا, سلام الله علیها, زندگی نامه, زندیگینامه

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ جمعه بیست و دوم بهمن ۱۳۹۵ توسط یا ابا صالح